DJEČJI PROGRAM | ||
osjećaji | Trace Moroney Kada sam tužan Zdrava samouvjerenost najveći je dar koji možete dati svojem djetetu. Djeca koja se osjećaju vrijedna i koja vjeruju u sebe imaju pozitivnu samouvjerenost. Svojem djetetu pomoći ćete da se osjeća vrijedno tako da vrijeme koje s njim provodite bude vrijeme za igranjeigara, čitanje knjiga ili jednostavno slušanje. Djeci možete pomoći da se osjećaju vrijedna i time što ćete im pomoći da shvate kakva žele biti i da to i postanu. Uspješni ljudi su oni koji istinski vole sebe takve kakvi jesu. Međutim, uspjeh nije dovoljan za sreću. Pomoći svojem djetetu da stekne samopouzdanje kako bi se moglo nositi s neuspjehom, gubitkom, sramom, poteškoćama i porazom jednako je važno (ako ne i važnije) kao pomoći mu da bude uspješno ili najbolje. Djeca koja nauče nositi se s neugodnim osjećajima – strahom, ljutnjom i tugom – stječu unutarnju sigurnost koja im omogućuje da prihvate svijet u kojem žive. Svaka od ovih knjiga o osjećajima pomno je osmišljena kako bi djeci pomogla shvatiti svoje osjećaje i pritom steći veću autonomiju (slobodu) nad svojim životom. Kada se o osjećajima razgovara, djeca nauče da je posve normalno ako su ponekad tužna, ljutita ili preplašena. Uz veću toleranciju prema neugodnim osjećajima, djeca će se u svojem svijetu osjećati slobodnija, vjerovat će u sebe i biti sretna. Zdrava samouvjerenost pomaže djeci nositi se s osjećajem tuge. Dijete može rastužiti toliko toga – od raspada obitelji, preko smrti neke osobe koja mu je važna (ili voljenog ljubimca) do teže bolesti. Ljubav roditelja pomaže djeci da se osjećaju vrijedna, jača njihovo samopoštovanje i vjeru u dobrotu u životu. Kada dijete zna prepoznati svoje osjećaje tuge i shvatiti što im je uzrok, jačat će njegovo samopouzdanje, a ono mu treba da bi se s tim osjećajima nosilo i da bi ih prihvatilo. Svatko je ponekad TUŽAN. Tada se osjećamo jadni i sami. Ali, često nam pomogne kad s nekim razgovaramo. Što učiniti kada je vaše dijete tužno? Na kraju knjige naći ćete korisne savjete dječjeg psihologa.
|